niedziela, 4 maja 2014

KULINARNIE PO KOMUNII

Już po Komunii Św. mojego wnusia. Pokażę więc tort jaki zrobiłam na tę właśnie okazję.


Dekorację wykonałam z masy cukrowej, oto przepis:
800g cukru pudru, 50g glukozy w proszku (kupić w aptece), 4 łyżeczki żelatyny, 70ml wody, ew. 3 łyżeczki margaryny. Ta ilość wystarczyła na owinięcie tortu (biała masa).
Żelatynę zalać zimną wodą, pozostawić na  5 min aż spęcznieje. Delikatnie podgrzać aż się rozpuści, dodać glukozę i ew. margarynę ( ja nie dodawałam). Ciepły płyn wlać do miski z częścią cukru pudru.Wymieszać łyżeczką, a następnie wyrobić ręką, dodając resztę cukru ( tę resztę cukru dodaję na oko, tak aby masa była plastyczna.) Wałkuję podsypując cukrem pudrem. Jeśli chcę uzyskać kolorową masę odrobinę barwnika spożywczego dodaję na początku, do wody. Wałkuję na gładkiej powierzchni posmarowanej olejem, wtedy barwa będzie bardziej intensywna.
Być może ktoś skorzysta z mojego pomysłu na domowy makaron. Robię go z samych jajek.Część z żółtek część z białek. Ciasto z białek kroję na pół i do jednej połówki dodaję pokrojoną pietruszkę, mam zielony.


Kartki poniżej zrobiłam tydzień temu, ale mogę pokazać dopiero dzisiaj. Rodzeństwo obchodziło wspólnie rocznice urodzin. Wspólnie mają 195 lat, dlatego na każdej kartce dałam napis 60/ 195, 65/195 i 70/195.
Jedna kartka była dla kolarza dlatego rower, druga dla wędkarza a trzecia dla Irenki która lubi słodycze a ponad to jest fajną babką.



DZIĘKUJE ZA ODWIEDZINY, KOMENTARZE MILE WIDZIANE.


7 komentarzy:

  1. wszystko śliczne :) i fajny przepis, może kiedyś skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tort cudo, jesteś niedobra pokazując taki smakołyk a ja nawet nie moge spróbować:):) kartki bardzo ładne, łask Bożych dla wnuczka z okazji komunii

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję serdecznie Edytko w imieniu wnusia i przesyłam słodkie buziaki zamiast tortu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tort cudowny ,w przyszlym tygodniu takze robie jeden tort komunijny.
    Mam nadzieje ze rowniez taki udany.

    OdpowiedzUsuń
  5. Alu - aż przełykam ślinkę patrząc na ten wspaniały tort, a dekoracja jest wprost cudowna - jesteś babcia na 200%
    Karteczki śliczne, każda inna i każda dostosowane do jubilata - super i fajniusi pomysł z tą datą łamaną na wspólne liczbę lat - w tym momencie zjednoczyłaś im razem ... super :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Widac rękę mistrza :))
    Piękne i te kolorowe warstwy :))

    OdpowiedzUsuń